lauantai 13. helmikuuta 2010

Älä astu ruohikolle paljain jaloin: puutarhani on sirpaleita täynnä


Miten mun mielialat voi vaihdella näin? Eilen oli taas sellainen päivä että tappakaa mut. Tänään olen ollut tosi energisellä päällä, jumppaillut ihan fiiliksissä katsoen Voicelta upea kroppaisten laulajien musiikkivideoita ja nauttinut nälän tunteesta. Enkä ole oksentanut! Pari kertaa on oksennus noussut suuhun mutta olen väkisin koittanut olla tekemättä sitä. Olen litkinyt litratolkulla vihreää teetä ja vettä. Päivällä söin hedelmäsalaattia ja omenan, äsken iltaruoaksi vähäsen pinaattikeittoa. Tänään en ole oikeastaan juurikaan miettinyt ruokaa. Viikonloppuna menee aina paremmin kun porukat on kotona. En tykkää syödä muiden nähden.


Paino oli tänä aamuna 54,5 kg. Aikaisemmin tällä viikolla näytti 2 aamuna 55 kg. Jospa se nyt alkaisi taas laskea... Tiedän että on pakko lopettaa oksentaminen. Sen takia aineenvaihduntani on niin sekaisin enkä voi laihtua ennen kuin pääsen siitä eroon. Bulimia lihottaa. Ennen en oksentanut kuin hyvin satunnaisesti ja silloin laihduin. Pakko lopettaa.

Lisäksi luin eilen artikkelin ( http://www.city.fi/artikkeli/Silkkoa+sis%E4lt%E4/716/?nosm=1 ) josta tuli ihan kamala olo. Siinä on siis juttua syömishäiriön seurauksista. Tajuntaani iski että tuo voi olla minun tulevaisuuteni jos jatkan näin. En mennyt tälläkään viikolla sinne terkkarille koska tuntui että minulla menee nyt ok, mutta eilen tuon luettuani ajattelin, että ketä mä oikein huijaan? Ja tuli sellainen olo että voisinpa parantua tästä. Mutta suurin pelkoni on että jos haen apua, jos parantuisin niin alkaisin tietenkin lihoa normaalista syömisestä. Ja sitä en halua. Olen sen kerran kokenut ja seurauksena on tämä yletön oksentaminen joka tekee minusta hyvin onnettoman.

Tämän päivän huimia saavutuksia:
~ teki mieli syödä leipää mutta sen sijaan söin porkkanan
~ kävin lenkillä -14 asteen pakkasessa ja jopa juoksin osan matkaa (juoksu ei ole mun juttu)
~ jumppasin hiki päässä paikat kipeiksi
~ sain kerrankin venyteltyä kunnolla
~ ja latasin vihdoin mp3:een uusia kappaleita. lady gaga rokkaa.

Otin tänään pitkästä aikaa mittaustuloksia. Reidet oli ilokseni kaventunut 0,5cm. Vyötärökin oli 59 cm vaikka mittasin aamupalan jälkeen, vatsa turvonneena. Miksi vaaka silti näyttää enemmän? Jouluna en lihonut vaikka söin suklaatakin mutta nyt kun taas tosissaan yrittää niin vaa'an viisari kallistuu vain ylöspäin...

Pari omaa kuvaa. Tuosta kropasta kun saisi 8 kg pois niin alkaisi näyttää hyvältä...






"Veteen vajoavat kaikki ajatukseni,
joita ei kukaan ole nähnyt,
joita en uskalla näyttää kenellekään.
Vesi on salaisuuksia täynnä."

8 kommenttia:

  1. Sun kroppa on niin ihana, kumpa saisin tuon <3 Ehkä vielä saankin, tsemppiä!

    Jep minäkin olen aikamoinen pessimisti, eikä se tosiaan auta.

    VastaaPoista
  2. Sä olet niin ihanan laiha ! ! <3
    Ite älysin yhden jutun tänään: kun ei ajattele ruokaa, niin siihen ei tuu kajottua. (Helpommin sanottu, kun tehty...)
    Sulla on mennyt tosi hyvin! :) Ihana itsekuri sulla. Mä oon niin kateellinen sun vyötäröstä, oon tuijotellut omaani jo 6-vuotiaasta saakka, enkä ole vieläkään tyytyväinen siihen. Vielä mä saan yhtä pienen kuin sulla.
    Tsemppiä! <3

    VastaaPoista
  3. Onnittelut onnistuneesta päivästä!;>

    Mullekin tuli tosta artikkelista kamala olo. Tosin en kyllä edes harkitsisi parantumista, ennen kuin paino on oikeesti niin alhaalla, että on enää mahdotonta olla läski.

    Oot kyllä ihanan laiha! Antaisin mitä vaan sun pituudesta ja noin pienestä vyötäröstä!

    Hyvät ystävänpäivät!<3

    VastaaPoista
  4. Oot niin hoikka ja sun olkapäätkin näyttää nyt jo niin luisilta! :o ääh olisi ihanaa jos mullakin olisi tollaset olkapäät ja kädet. Vihaan mun olkalihaksia ja leveitä hartioita. Sen siitä saa kun on harrastanut kilapuintia 5 vuotta. Ton lajin jäljet näkyy edelleen mun kropassa, vaikka lopetinkin noin kaksi vuotta sitten. Aargh.
    Mut tsemppiä sulle hei! Olisi varmaan ihanaa jos milialakin pysyis tasasena?♥

    VastaaPoista
  5. kiitos, nokun on mistä pudottaa niin^^''.
    aaah ootpa laiha ja pitkä <3 great body :3

    VastaaPoista
  6. Vautsi sulla on tosi hyvä kroppa! Propsit myös siitä kun uskalsit julkaista kuvan ittestäs. Musta ei ois siihen (ei henkisesti eikä fyysisesti). Tai ei ainakaan vielä. Kiva kuulla, että oot pystynyt olemaan oksentamatta ja että muutenkin sulla on ollut ilmeisen hyvä päivä.

    Kyllä toi itseasiassa lohdutti. On kiva tietää, että painon jumitus ei olekaan niin epänormaalia, kuin mä kuvittelin. Olin ihan maassa kun tuntu, että oon ainoa jonka paino ei laske vaikka tekisi mitä. Kiitos ihanasta kommentista!

    Halit ja tsempit sullekin<3

    VastaaPoista
  7. Vautsi mikä kroppa! <3

    VastaaPoista